sobota, 14 czerwca 2014

White-eyed slaty Flycatcher

Dzisiaj mały, szary ptak, który na co dzień zajmuje się zjadaniem owadów latających.
Wbrew pozorom, w Afryce żyje nie tylko ptactwo oszałamiająco różnobarwne w upierzeniu i papugopodobne. Ośmielę się zaryzykować stwierdzenie, iż takowych buro - szaro - smutnych jest najwięcej.
Problem polega jednak na tym, że nie dam sobie głowy - ani nawet palca - uciąć, że to, co znajduje się na poniższych obrazkach to flycatcher (w sumie na polskie to chyba muchołówka będzie albo muchołapacz, ale nie chcę ryzykować jeszcze bardziej). Po przejrzeniu miliona zdjęć i obrazków w internecie, a mając do porównania tylko te 3 zdjęcia - moja jedna i druga półkula, czyli razem cała głowa - doszły do wniosku, iż cała grupa flycatcherów i ten jeden ptaszek są do siebie całkiem podobne. Wniosek: flycatcher znaczy się.
Upraszam wszystkich czytających te słowa ornitologów i zapaleńców o nie bicie mnie, nie linczowanie publiczne i nie nękanie mailami obfitującymi w słowa pogardy.
Słodziaszność.
Bartek zrobił sam.

To też Bartek zrobił.

I to zrobił.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łabędź niemy

Mam takie silne przeczucie, że pisałam już o łabędziach, ale mój blog upiera się, że nie. No to jak nie, to nie, piszę dzisiaj. Łabędzi ni...