niedziela, 10 sierpnia 2014

Bielik afrykański.

Kolejne ze zdjęć z kolekcji Bartka. Wstyd przyznać, ale ja bielika na oczy jeszcze nie widziałam, a co za tym idzie - nie miałam okazji cyknąć mu foty.
Bielik afrykański wygląda jak orzeł żywcem wzięty z Filmów O Ważnych Rzeczach Takich Jak Odwaga I Patriotyzm. Dowodem na to jest chociażby jego dumny, cesarsko wręcz zagięty dziób w kolorze wściekle żółtym.
Bieliki afrykańskie żyją przeważnie nad wodą. Powodem takiego stanu rzeczy jest ich skłonność do żywienia się głównie rybami. Pan i Pani Bielik wybierają sobie wielkie drzewo na brzegu danego akwenu, budują sobie na nim gniazdo i tam mieszkają w spokoju się rozmnażając i polując na mniejsze stworzenia.
Samice bielika są cięższe od samca o ponad kilogram. Są również od niego większe. Rozpiętość ich skrzydeł sięga ponad 2 metrów.
Bielik afrykański różni się od bielika amerykańskiego tym, że pierwszy z nich ma oczy w kolorze głębokiego, czekoladowego brązu, a drugi nie ma ich w kolorze głębokiego, czekoladowego brązu.
Bielik afrykański oprócz ryb żywi się niekiedy też:
-flamingami
-małpami
-żółwiami
-owadami
-waranami
-kurami.
A jeśli akurat sam czegoś nie ma ochoty upolować, to kradnie żywność innym ptakom, które już wcześniej coś upolowały.
Bielik afrykański, African Fish-eagle, Haliaeetus vocifer.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łabędź niemy

Mam takie silne przeczucie, że pisałam już o łabędziach, ale mój blog upiera się, że nie. No to jak nie, to nie, piszę dzisiaj. Łabędzi ni...